Jsou Velikonoce oslavou vraždy?

31. 01. 2020 16:05:04
Jak se dívat na člověka, který schvaluje vraždu? Jako na zločince a potencionálního vraha! Jak se lze dívat na křesťanský svět, který považuje vraždu Ježíše Krista za nezbytnost, protože bez ní by prý nemohl být svět spasen?

V 19. století v Rusku obhajovala jedna z odnoží pravoslavné církve hřích, jako nezbytnou součást spásy. Tvrdila, že "pokud chceme být spaseni, musí nám být odpuštěno. Komu však má být odpuštěno, ten přece musí hřešit. Bez hříchu není tedy odpuštění."

Absurdní! Avšak stejně zvrácený myšlenkový pochod se uplatňuje také v křesťanství ohledně Kristovy vraždy na kříži. Je založen na chybné tezi, že Ježíšovým zmrtvýchvstáním byl svět spasen. Aby tedy svět spasil, musel vstát z mrtvých. A aby mohl vstát z mrtvých, musel být zavražděn.

Miliony křesťanů po celém světě, ve své falešné úctě k tradici a ve své neochotě samostatně a nezaujatě zkoumat, tedy schvalují surovou vraždu Kristovu ještě také nyní, po 2000 letech, čímž se určitým způsobem stávají její spoluviníky. A až jednou budou před Spravedlnosti Páně bráni na zodpovědnost za tuto spoluvinu, nic jim nepomůže jejich bědování, že to přece nevěděli, a že to tak vůbec nemysleli. Nevěděli, protože vědět nechtěli! Protože byli příliš povrchní, pohodlní a bázliví alespoň jednou vážně přezkoumat "pravdy" vlastní víry.

Vraždu Krista nelze v žádném případě schvalovat! Nebyla chtěná a nemělo k ní dojít! Potřeboval by snad Stvořitel, který je Láskou, dát surově zavraždit vlastního Syna pro spásu lidstva? Snad by Ten, který dal Mojžíšovi přikázání "Nezabiješ", Ten, který je Zákonem samotným, mohl svůj vlastní Zákon vzápětí sám porušit požadavkem vraždy svého Syna? To je nemožné! Přes tuto nelogičnost a rozpornost se lze přenést opravdu pouze prostřednictvím slepé víry, bránící vlastnímu, samostatnému uvažování. Všechno však bylo úplně jinak!

Prostřednictvím Mojžíše bylo lidstvu darováno Desatero a ukázána cesta, jak kráčet nejen ke Světlu, ale také ke štěstí a plnosti života na zemi. Lidé se však nedrželi naznačeného směru a stále více upadali do svých chyb a nesprávných názorů. Všechno začalo jít prudce dolů a ve snaze o zastavení tohoto úpadku sporadicky přicházeli takzvaní proroci, kteří měli lidi opět probudit k správnému životu a nasměrovat je ke Světlu.

Když však slova proroků zůstávaly bez odezvy a úpadek stále pokračoval, a vypadal již nezvratný a směřující do úplné záhuby, byla lidstvu ze Světla, jako akt Boží Lásky, seslaná pomoc v osobě Mesiáše, který ho měl svým Poselstvím Pravdy nasměrovat nahoru. Nikdo jiný, než Stvořitel sám, by to už nedokázal.

Skutečným posláním Mesiáše bylo tedy přinesení Slova Pravdy, jako jediné možnosti záchrany. Podle něj měli lidé žít a tím dozrávat a pokračovat ve svém bytí. Jak duchovně, tak i materiálně.

Kristus tedy nepřišel zemřít na kříži! Přišel nám přinést své Slovo! Přišel nám ukázat cestu ke štěstí, spokojenosti a plnosti života na zemi i mimo ni. Stačilo pouze podle jeho Slova žít, to znamená, podle něj myslet, cítit, mluvit a jednat.

Země se však ve svém hlubokém duchovním úpadku stala nepřátelskou všemu Světlu. Všechno to temné a nízké se cítilo být ohroženo Kristovou naukou, a proto se usilovalo o jeho smrt. Ježíš velmi dobře věděl, jaká Světlu nepřátelská je půda na zemi, ale i přesto, i s rizikem možné ztráty života sem šel, aby všem lidem dobré vůle mohl přinést onu zmiňovanou, jedinou možnost záchrany, spočívající ve Slově Pravdy. Jen v jeho dodržování je totiž skryta cesta k osobnímu vzestupu jednotlivce i celé planety.

Lidé, mající svobodnou vůli, si tedy mohli vybrat mezi dvěma možnostmi. Mezi zlem a nevědomostí, které se do té doby roztahovaly na zemi a mezi dobrem a cestou ke Světlu, které jim byly ukázány Ježíšovým Poselstvím. Ježíš aktivně působil přibližně tři roky a jako onen očekávaný Mesiáš musel jednoho dne předstoupit před celý národ a nechat ho rozhodnout, kterou ze zmíněných dvou možností si vybere.

Přímá konfrontace židovského lidu s Vyslancem Pravdy byla tedy jakousi součástí jeho poslání, a přestože Ježíš tušil, jak asi dopadne, přece jen musel Židy před toto zásadní rozhodnutí postavit. Mělo k tomu dojít v Jeruzalémě na velikonoční svátky, kterých se vždy zpravidla zúčastňovali zástupci celého židovského národa.

Když o tom Ježíš mluvil se svými učedníky, předpovídajíc jak toto rozhodování dopadne, Petr si ho zavolal na bok a snažil se ho zachránit a zmiňované, zásadní konfrontaci zabránit. Ježíš ho však od sebe odehnal, jako pokušitele, který nechápe věci Páně, ale pouze věci lidské.

To však neznamená, že Kristus šel do Jeruzaléma s úmyslem dát se obětovat na kříži! V Jeruzalémě, před celým národem se mělo rozhodnout, zda se jako celek přikloní k Mesiáši a jeho učení, nebo naopak, se přikloní k temnému a nesprávnému. Mesiáš jim musel dát k tomuto zásadnímu rozhodnutí příležitost.

Pánův velkorysý příchod do Jeruzaléma byl příslibem toho, že by se snad ještě všechno mohlo obrátit na dobré a židovský národ by mohl přijmout a plně akceptovat pozemský příchod Mesiáše v osobě Ježíše Krista. Tím by dějiny naší planety dostali úplně jiný směr.

Nejdříve tedy byla zmiňovanému, velkému a zásadnímu rozhodnutí podrobena židovská velerada, která po otevřeném prohlášení Ježíše za Syna Božího z něj učinila rouhače. Mohlo to však dopadnout i jinak, protože také mezi kněžími se nacházeli takoví, kteří byli jiného mínění. Žel, byli v beznadějné menšině.

Druhému, ještě zásadnějšímu rozhodnutí ohledně osoby Mesiáše byl podroben celý židovský národ, když si měl vybrat mezi ním a Barnabášem. Národ si však žádal osvobodit vraha a zločince. Kdyby se ale při svém rozhodování lidé nedali ovlivnit zlem, mohlo opět vše dopadnout úplně jinak.

Ježíš nemusel, neměl a nepřišel zemřít na kříži! Jeho smrt byla pouze důsledkem svobodného rozhodnutí židovského národa. Tato smrt nebyla Světlem chtěná a nebyla to v žádném případě smírná oběť za hříchy lidstva.

Byl by se Ježíš v Getsemanské zahradě modlil, aby byl od něho odňat tento kalich, kdyby šlo o nutnou oběť, kvůli které přišel na zem? Určitě ne!

Ježíš věděl, že jeho smrt na kříži není nutná. Pokud k ní ale dojde, bude to jedině důsledek nesprávného a temnem ovlivněného rozhodnutí lidí.

Dalším důkazem v tomto směru je například podobenství o špatných vinařích. Říká se v něm o člověku, který pronajal vinici a v určeném čase poslal k vinařům svého sluhu, aby mu odevzdali dohodnutý podíl úrody z vinice. Oni ho ale chytili a zbili. Znovu k ním poslal jiného sluhu, ale s tím udělali podobně. Dalších taktéž zbili a některých i pozabíjeli. /Viz výše zmiňovaní proroci/

Nakonec si ten člověk řekl: "Pošlu k ním svého syna, snad jen k němu budou mít úctu". Ale vinaři si řekli: "To je dědic, zabijme ho a dědictví bude naše". /Viz Mesiáš a jeho osud/

Na konci podobenství je otázka: "Co tedy udělá pán vinice? Odpověď zní: „Přijde, vinaře zahubí a vinici dá jiným". Tato slova jsou tedy více než jasným svědectvím toho, že Mesiášova smrt nebyla Světlem chtěná.

Mimochodem, důkazem tohoto faktu je i další osud "vinařů" z podobenství, čili povolaného židovského národa. Krátce po Mesiášově vraždě, ke které se svobodně rozhodl, byl Římany dobyt Jeruzalém, zničen židovský chrám, Židé byli rozprášeni do celého světa a během dlouhé historie, až téměř do dnešních dnů pronásledováni bez konce.

Ano, s "vinaři" se stalo to, co bylo předpovězeno v podobenství: Byli hubení po celá staletí, protože zavraždili Mesiáše, jehož smrt na kříži nebyla vůbec Světlem chtěná.

Autor: František Skopal | pátek 31.1.2020 16:05 | karma článku: 10.47 | přečteno: 373x

Další články blogera

František Skopal

Umění a krása povznášejí duši vzhůru

Ale pozor! Ne ledajaké umění a ledajaká krása. Musí splňovat vysoké kritérium čistoty a ušlechtilosti. Kde však najít takové umění? Žel, není ho mnoho, ale přece jen existuje.

13.11.2023 v 10:41 | Karma článku: 5.10 | Přečteno: 80 | Diskuse

František Skopal

Ztracení ve smyšlených světech! Dejme si na to velký pozor!

Lidé si vytvářejí mnoho iluzí ve svých citech a myšlenkách. Pak v nich žijí a jejich iluze ovlivňují jejich pohled na život.

23.9.2022 v 16:34 | Karma článku: 10.09 | Přečteno: 253 | Diskuse

František Skopal

Křesťanství a konec světa

V Bibli se hovoří o něčem takovém, jako je konec světa, neboli poslední soud. Historie zná už řadu termínů, ve kterých mělo dojít k těmto událostem. Ale nedošlo! Znamená to tedy, že jsme v bezpečí? Nebo nejsme?

16.9.2022 v 16:17 | Karma článku: 10.61 | Přečteno: 219 | Diskuse

František Skopal

Nepřetržitý monitoring člověka Stvořitelem

Lidé jsou v každé minutě dne i noci nepřetržitě monitorováni. Je zaznamenáváno každé naše cítění, každá naše myšlenka, každé naše slovo i čin.

9.9.2022 v 16:06 | Karma článku: 10.42 | Přečteno: 187 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 24.72 | Přečteno: 422 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 45 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.40 | Přečteno: 298 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 518 | Diskuse
Počet článků 378 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 390

Jsem člověk plný entuziasmu a víry ve vítězství dobrých věcí. Jsem člověk, fascinován krásou a hloubkou světa viditelného, jakož také toho neviditelného. Na své životní pouti jsem nabyl množství znalostí a zkušeností, které by se snad mohly stát pro někoho pomocí, nebo alespoň inspirací.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...