Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Člověk je bytost, která se skládá z těla a duše. Tělo není jen kabátem duše, jak píšete. Sv.František vyslovil: bratr osel tělo. Člověk má tři hlavní části, které spoluutváří jeho osobu. Jejich správný řád je obrazem lidského stvoření, které s Boží pomocí může dosáhnou Boží království. Člověk má tělo, ducha a duši. Také duch-rozum nebo racionalita jsou darem Božím. Spolu s darem víry je rozum to hlavní, co nás učí být dětmi nebeského Otce. Máme jej přece uctívat v duchu a v pravdě (Jan 4:23).

0 0
možnosti
Foto

RvRvOsoba Ježíše Krista je další oblastí, kde se křesťané a gnostikové dramaticky liší. Gnostikové věří tomu, že Ježíšovo fyzické tělo nebylo skutečné, jenom „vypadalo“ jako fyzické tělo, a že do něj vstoupil Jeho duch při křtu, a opustil Jej těsně před ukřižováním.

0 0
možnosti
Foto

Některé věci, které uvádíte o gnosi a gnosticích, jsou pro mne nové. Mohu se zeptat odkud jste čerpal? Děkuji.

0 0
možnosti

Čerpal jsem z přednášek Jana Kozáka, z kterým v mnohém nesouhlasím. No a právě na základě toho vznikl také tento text.

1 0
možnosti
  • Počet článků 378
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 392x
Jsem člověk plný entuziasmu a víry ve vítězství dobrých věcí. Jsem člověk, fascinován krásou a hloubkou světa viditelného, jakož také toho neviditelného. Na své životní pouti jsem nabyl množství znalostí a zkušeností, které by se snad mohly stát pro někoho pomocí, nebo alespoň inspirací.

Seznam rubrik